ရုပ္သဘာဝ ရွင္းတမ္း - ဆရာဦးေကသာဦး

တရားထိုင္ေတာ႔မယ္ဆို စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ဖမ္းရတယ္။ ေသခါနီးသူကလည္း စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ဖမ္းရတယ္။ ပ်ာယာခတ္ေနတဲ႔စိတ္နဲ႔ ေသခါနီးဆို အပါယ္က်တယ္။ တရားထိုင္တယ္ ဆိုတာ တည္ၿငိမ္တဲ႔စိတ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ဥာဏ္နဲ႔ဖမ္းတတ္တဲ႔ ေက်းဇူးက ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ကာလမဆို ခ်မ္းသာတယ္။ ေလာကထဲမွာ လူမွဳေရး၊ စီးပြားေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး မ်ဳိးစံုေသာ အေရးေပၚမွာ ပူေလာင္ေနတဲ႔ အေရးကိစၥေတြ ကိုယ့္ရ့ဲပူေလာင္ေနတဲ႔စိတ္ေတြ လ်င္ျမန္စြာ ဥာဏ္နဲ႔ဖမ္းေတာ့ ၿငိမ္သြားတယ္။ အင္တာဗ်ဴးေတြ၊ လူႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ႔မယ္၊ အထက္ကပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ႔မယ္၊ အဲ႔က်ရင္လည္း ေၾကာက္စရာ မရွိေတာ႔ဘူး။ စိတ္ကို ၿငိမ္ေအာင္ဖမ္းၿပီး ေတြးလိုက္တာနဲ႔ အစစ အရာရာ ေအးေဆးေျပလည္သြားတယ္။ တရားက ေစာင္႔ေရွာက္တယ္။ တရားထိုင္ေတာ႔လည္း ဒီစိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ဖမ္းၿပီး ခႏၶာထဲက ေပၚတာေတြကို ရွဴမွ သဘာဝေတြေတြ႔တယ္။ သေဘာေတြေတြ႔တယ္။ အထင္မွားေတြ ခ်ဳပ္တယ္။ ေသခါနီးပုဂၢိဳလ္ကလည္း တည္ၿငိမ္တဲ႔စိတ္နဲ႔ ေသရပါတယ္။ မတည္ၿငိမ္တဲ႔ စိတ္နဲ႔ဆို ဥပါဒါန္တရား အာရံုျပဳတယ္။ ပညတ္ေတြကိုပဲ အာရံုျပဳတယ္။ ဆင္းရဲမွဳေတြပဲ ေပၚေနတယ္။ တရားမထိုင္ခင္ ေစာၿပီး ထိုင္မယ္႔ေနရာလာ၊ တည္ေအာင္ စိတ္ကိုဖမ္းထားရတယ္။ တရားမထိုင္ခင္ ေျပာျပတဲ႔စကားကို တည္ေအာင္ဖမ္းတဲ႔စိတ္နဲ႔နားေထာင္ရင္ ပိုသေဘာေပါက္လြယ္တယ္။ ထိုင္တဲ႔အခါ ဥာဏ္ျဖစ္တယ္။ ေျပာတဲ႔အတုိင္းကို ရွဴႏိူင္တယ္။ စကားေတြ ေျပာေနမယ္၊ အာရံုေတြ မ်ားေနမယ္၊ ေၾကာက္တဲ႔စိတ္ေတြပါေနမယ္ဆို အဲ႔စိတ္က မၿငိမ္တဲ႔အတြက္ ထိုင္တာ ထိုင္တာ၊ ထိုင္တဲ႔အခ်ိန္မွာ အက်ဳိးနည္းေနမယ္။ ဒါဆို ဘာလုပ္ရမလဲ… ထိုင္ခါနီးမွာဆိုေတာ႔ စိတ္ကေလးကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ဖမ္းလို႔ ကိုယ္႔ဘဝင္ေလးက်ၿပီး ေအးတယ္ဆိုတဲ႔အခါက်မွ ရွဳရမွာ။ မွိတ္ထားတဲ႔ မ်က္စိနဲ႔ ခႏၶာထဲကို ၾကည္႔မယ္ဆို ဘဝင္ေတြ မၿငိမ္ဘူး၊ ခါထြက္ေနတာလည္း သိတယ္၊ ဆို႔ေနတယ္၊ ပင္႔ေနတယ္၊ ေၾကာက္ေနတယ္ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။ အဲ႔ဒီစိတ္ကေလးနဲ႔ ၿငိမ္သက္ေအာင္ မွိတ္ထားတဲ႔ မ်က္စိနဲ႔ ခႏၶာထဲကို ၾကည္႔လိုက္တဲ႔အခါမွာ စိတ္ကေလး တည္ၿငိမ္ၿပီး ဘဝင္ က်သြားတယ္၊ ေအးသြားတယ္ဆိုတာ စကားလံုးေျပာတာ၊ ဘဝင္က်သြားတဲ႔အခါ ေပါ႔ပါးသြားတယ္။ လြတ္လပ္သြားတယ္။ တည္ၿငိမ္သြားတာကို ဆိုလိုတာ။ အဲ႔သေဘာေလးျဖစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားေတာ႔မွပဲ အသာေလး ခႏၶာထဲက အရွဴခံေတြကို ကပ္ၿပီး ေထာက္ၿပီးေတာ႔ ရွဴရမယ္။
စိတ္ရဲ႔ တည္ၾကည္မွုကို ဥာဏ္နဲ႔ယူၿပီး ခႏၶာထဲမွာ လံုတဲ႔စိတ္ေပါ႔။ တစ္ေလာကလံုး ျပန္႔လြင္႔ေနတဲ႔စိတ္ကို စုစည္းၿပီးေတာ႔ အဲ႔လံုၿခံဳသြားတဲ႔ တည္ၿငိမ္တဲ႔စိတ္နဲ႔ ခႏၶာထဲက ေပၚတာကို အသာေလး တည္ရွဳတာ။ ရွဳတဲ႔ေနရာမွာ ဘာပညတ္ ဘာစကားလံုးမွ မပါရဘူး။ မပါဘူးဆိုတာ ရွဳကြက္မွန္ေနရင္ ရွိကို မရွိဘူး။ ရွဳကြက္ထဲမွာ ပါလာမွာစိုးလို႔ ႀကိဳတင္ၿပီး သတိေပးတာ။ ရွဳကြက္မွန္ေနရင္ ဘာစကားလံုးမွ မရွိဘူး၊ ဘာသဏၭာန္မွ ရွိမေနဘူး။ အာရံုနဲ႔ ထိေန သိေနတဲ႔ သေဘာပဲရွိတယ္။ သေဘာေတြကို တည္ၿငိမ္တဲ႔ စိတ္သမာဓိနဲ႔ ပိုင္းျခားၿပီး ထိုးထြင္းရွဳတဲ႔အခါ သံသယေတြရွင္းၿပီး အရွဳခံ ရုပ္တရားေတြရဲ႔ သဘာဝေတြ မတည္ျမဲမွဳ ေပ်ာ႔ေျပာင္းေပ်ာက္ကြယ္သြားမွဳ၊ ေနာက္ဆံုး ျခံဳလိုက္မယ္ဆိုရင္ အမွုန္အမႊား ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔တယ္ဆိုတဲ႔ သဘာဝပဲ က်န္ခဲ႔တယ္။ အထည္သဏၭာန္ေတြဆိုတာ ဥပါဒါန္ေတြေၾကာင္႔ ျဖစ္ေနတာ။ လူဆိုတာလည္း အထည္သဏၭာန္ႀကီး ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ေနတာ။ သူ႔ကို ေနပူလွန္းလိုက္မယ္ အမွဳန္႔ေထာင္းလိုက္မယ္ဆို အမွုန္ပဲရွိတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က သဏၭာန္ႀကီးလို႔ ထင္ေနတာ အမွဳန္ေတြ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔သေဘာ၊ ထိုနည္း၎ပဲ သက္ရွိသက္မဲ႔အရာဝတၳဳေတြလဲ ဥပမာေပးတာေနာ္၊ ထိုနည္း၎ပဲ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ႔ အရွဳခံေတြကို သမာဓိအားနဲ႔ ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ သတိမထားမိဘူးဆို ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ ထုထည္ႀကီးလိုပဲ အထည္လိုလို သဏၭာန္လိုလို အတံုးလိုလို အတစ္လိုလို စူးရွ ခက္ခဲ နက္နဲေနတယ္လို႔ ထင္ရတာေတြက ဥပါဒါန္တရားေတြပါ။ သဘာဝတရားေတြပါ။ သဘာဝရွိေနတဲ႔ အရွဳခံေပၚမွာ ဥပါဒါန္တရားေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတာပါ။ ဒီသေဘာေလးကို သိဖို႔အတြက္က သမာဓိအားနဲ႔ ထိုးထြင္းရွဳမယ္ဆိုရင္ ေဂၚဖီထုပ္မ်ား အခြံခြာသလို အႏွစ္အဖတ္ရွာမရဘူး။ အႏွစ္မရွိတဲ႔ သေဘာတရားေတြကို အႏွစ္ရွိတယ္ ထင္ၿပီးေတာ႔မွ ေၾကာက္ေနတာ၊ သတ္မွတ္ေနတာ။ အဲ႔သေဘာတရား မဟုတ္မွန္းသိေအာင္ အခုလို သမာဓိအားနဲ႔ တည္ၿငိမ္စြာ ခႏၶာထဲကို ထိုးထြင္းရွဳတဲ႔အခါက်ေတာ႔ လြင္႔စင္ ပေပ်ာက္သြားသလို ဆိုတာကို တကယ္ရွဳမွတ္ တကယ္သေဘာေပါက္ တကယ္ေရာက္သြားတဲ႔ ေယာဂီက ခံစားရတယ္။ ဒါေတြက အပိုလုပ္ၿပီး ေျပာလို႔မရဘူး။ က်င္႔လာခဲ႔တဲ႔ တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေတြ႔လာခဲ႔တဲ႔ တရားသေဘာေတြပါ။ တကယ္ ဇြဲသဒၶါရွိတဲ႔ ေယာဂီ အခ်ိန္ရွည္ထိုင္တဲ႔ ေယာဂီက ဒါေတြကို ခံစားရတယ္။ သတ္မွတ္တဲ႔အခ်ိန္အတိုင္း ထိုင္တဲ႔ေယာဂီက သိပ္မ်က္ေမွာက္မျပဳဘူး။ နာရီရွည္ရွည္ က်င္႔တဲ႔ေယာဂီေတြက အရမ္းခ်မ္းသာတယ္။ သူ႔ရဲ႔သေဘာတရားေတြကို ပိုင္းျဖတ္တဲ႔အသိဥာဏ္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိရတယ္။ ေျပာေျပာေနတဲ႔ ေျခသန္းေလးမွာ က်န္ေနတယ္၊ ေျခမ်က္စိေလးမွာက်န္ေနတယ္ အဓိ႒ာန္ျပည္႔လို႔ ျဖဳတ္လိုက္တယ္။ ျဖဳတ္လိုက္တာ အမွား။ တစ္ကိုယ္လံုး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေအာင္ ရွဳလာခဲ႔ၿပီးေတာ႔မွ တစ္ကိုယ္လံုး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တဲ႔ သဘာဝေတြ ျမင္လာခဲ႔ၿပီးေတာ႔မွ ေသးေသးတင္ေလးက်န္တာကို လႊတ္ခ်ၿပီး အဓိ႒ာန္ျပည္႔လို႔ ျဖဳတ္တယ္ဆိုတာ ေယာဂီတို႔မွာ မရွင္းသြားဘူး။ အဲ႔ဒီေသးေသးတင္ေလးက ေယာဂီတို႔ကို စမ္းတာပဲ။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးမွာ ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔သြားပါတယ္၊ သူ႔သေဘာေလးအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ တစ္ေနရာတည္းမွာ စူးရွၿပီး က်န္ခဲ႔ပါတယ္ အဓိ႒ာန္ျပည္႔လို႔ ျဖဳတ္လိုက္ရတယ္။ မျဖဳတ္ရဘူး။ အဲ႔ဒါေလးကို အခ်ိန္ေပးထပ္ၿပီးရွဳလိုက္မယ္ဆို သံသယကင္းၿပီး ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးမွာ ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔သြားတယ္။ ဘယ္ေနရာမွ ရွာလို႔မရေတာ႔ဘူး။ အထည္သဏၭာန္ သဘာဝေတြ။ အမွန္တကယ္က အရွဳခံ ရုပ္တရားတို႔ကလည္း ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔တဲ႔ ေပါင္ဒါမွဳန္႔ပမာ ဥာဏ္နဲ႔ ျမင္တယ္။ ဥာဏ္နဲ႔ခံစားရတယ္။ အရွဳခံတို႔သည္ ေပါင္ဒါမွဳန္႔ကဲ႔သို႔ ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔သြားတဲ႔ အသြင္ရွိတယ္။ ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔တဲ႔အသြင္ မခံစားရတာ ဘာေၾကာင္႔လဲဆို သမာဓိအားနည္းလို႔၊ ေၾကာက္စိတ္ပိုလို႔၊ ဥပါဒါန္တရားေတြရွိလို႔။ ဒါေတြကို သိေအာင္ ထိုးထြင္းေဖာက္ရွဳမွ အရွဳခံရဲ႔ ဂဏေက်မွုအေပၚမွာ ရုပ္ဂဏေက်ေတာ႔ သိမွဳနာမ္တရားေလးလည္း ဂဏေက်သြားတယ္။ ရုပ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ နာမ္ခ်ဳပ္တယ္။ ရုပ္ခ်မ္းသာေတာ႔ နာမ္ခ်မ္းသာတယ္။ အေၾကာင္းအက်ဳိးစပ္ေနတာေပါ႔။ ဒါကို သိဖို႔ သင္ေပးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာဂီတို႔အေနနဲ႔ စိတ္ကို ဥာဏ္နဲ႔ဖမ္း တည္ေအာင္ထား လံုတဲ႔စိတ္နဲ႔ ခႏၶာထဲက ေပၚတာေတြကို တည္ရွဳ၊ ေထာက္ရွဳ၊ ေဖာက္ရွဳလို႔ ေျပာျပတဲ႔အသံထဲမွာ ပါခဲ႔တယ္။ တည္ရွဳ၊ ေထာက္ရွဳ၊ ေဖာက္ရွဳ၊ ကြင္းရွင္းရွဳ၊ သံသယကင္းသြားေအာင္ရွဳ၊ ပစၥဳပၸန္ တည္႔တည္႔ ႔ေပၚတာေတြကို ေပၚတိုင္းသိၿပီး ရွဳလု႔ိ ေျပာတဲ႔အခါမွာ တစ္ခါတစ္ရံက်ရင္ ပစၥဳပၸန္ေပၚတာကို ရွဳဆိုတဲ႔အခါ တစ္ခ်ဳိ႔ေသာ ေယာဂီေတြက တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘူး၊ အမ်ားႀကီး ေပၚေနတယ္လို႔ ေျပာျပန္ေရာ။ အဲ႔အမ်ားႀကီး ေပၚတဲ႔အထဲကမွ အထင္ရွားဆံုး ပစၥဳပၸန္တည္႔တာကို ရွဳ။ အမ်ားႀကီးက်ေတာ႔ ေၾကာက္သြားတယ္။ မရွဳရဲဘူး။ အဲ႔အမ်ားႀကီးလို႔ ထင္ခဲ႔ရင္လည္း အထင္ရွားဆံုး ကုိယ္႔ရဲ႔ အာရံုနဲ႔ ထိေနတဲ႔ သေဘာေလးကို တည္ၿပီးရွဳ။ ဘယ္လိုရွဳမလဲ.. တစ္စကၠန္႔ျခင္းေပၚက တည္ရွဳ၊ ေၾကာက္စိတ္မပါဘဲ ရွဳ။ မ်ားတယ္လို႔လည္း သညာမေပးနဲ႔။ ေပၚတဲ႔အရွဳခံ ထင္ရွားရာေလးကို ဆြဲၿပီးေတာ႔ တစ္စကၠန္႔ျခင္းက တည္ရွဳရင္ အေၾကြးကင္းသြားလိမ္႔မယ္။ သံသယရွင္းသြားလိမ္႔မယ္။ ရွဳမွတ္မွဳေတြၾကာလာရင္ ရွိေနတဲ႔ အရွဳခံေတြေပၚမွာ အေၾကြးကင္းသြားတဲ႔အတြက္ ဘာလာလာ ရွဳႏိူင္သြားတယ္။ အရွဳခံသဘာဝရဲ႔ သေဘာေတြ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္မွုကို ရွဳႏိူင္တာျဖစ္တဲ႔အတြက္ ဘာေပၚေပၚ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေအာင္ ရွဳႏိူင္တဲ႔အတြက္ေၾကာင္႔ အခ်ိန္တစ္ခု ၾကာသြားရင္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးဟာ ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔သြားၿပီး ဝါဂြမ္းကဲ႔သို႔ ေပါင္ဒါမွဳန္႔ကဲ႔သို႔ ျဖစ္သြားတယ္။ ဥေပကၡာေဝဒနာေရာက္သြားတယ္။ ဒါကို ရေစဖို႔အတြက္ ဒီရွဳကြက္ကို ေယာဂီတို႔ကို သင္ေပးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါင္းလုပ္ရယူရန္ႏွင္႔ နာၾကားရန္